reklama

Orava

Na Orave dobre, na Orave zdravo...  Naozaj sú slová v piesňach pravdivé. Na Orave fantasticky a duch človeka ešte zdravší.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Stredobod prírodnej pozornosti Slovenska, kde prevažnú časť tvoria lúky, lesy, voda a miesta, ktoré musia byť pokochané ľudským okom.

Obrázok blogu

Predĺžený víkend a úplne vypnutie od pracovného nasadenia sa začalo. Orava si už po ceste získala môj úprimný obdiv a domáce strapačky s kapustou ( o nich ani nepíšem), úplné nebíčko. Zážitky, tak dlho očakávané ma neubránili šliapnuť na pedál ešte viac.

Neďaleko obce Oravský Biely Potok sme sa stali najspokojnejšími zákazníkmi doposiaľ. Ubytovanie jednej z chatiek Studienky nám vytvorili ešte väčší úsmev. A to sme len prišli....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ubytovanie v lese, v chatke s príjemnou atmosférou, čo viac si človek môže priať. Tešila som sa na plte a na prehliadku hradu, ale práve v tú chvíľu ma nadchol pohľad na veľké ohnisko a predstava, ako si opekáme a rozprávame si príhody.

Plavba plťami začala. Pltnici začali rozprávať zaujímavé príbehy a dávať nám usmievavé hádanky . Odrazu za zákrutou prišiel krásny pohľad. Hrad, Oravský hrad, ktorý sa chystám navštíviť, od kedy som videla rozprávku Kráľ Drozdia brada.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prehliadka na hrade nebola taká, ako je zvykom. Privítali nás zjednodušene vtipným, hraným príbehom o panovníkoch hradu. Pokračovali sme v prehliadke. Videli sme mučiareň, kde sa mučilo spôsobom, že koza oblizovala posolenú pätu. Prišlo mi to smiešne, ale následne prišla tá predstava... Zariadenie izieb, odev, zbrane, no všetko, čo k hradu patrí. Pohybovali sme sa stále vyššie a vyššie, prešli sme vyše 600 schodov, výhľad ako na slovenskej Eiffelovke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V obci Podbiel prebiehala dobová akcia. Ľudia boli poobliekaný v dobových kostýmoch. Celá akcia sa konala pri Františkanskej hute. Neskôr som sa dozvedela, že niekedy slúžila, ako továrenská budova železiarne. Množstvo stánkov s jedlom a výrobkami z kože, pekné piesne a dobrá energie.

Obrázok blogu

Naopak v obci Zuberec sa nachádza skanzen. Strávila som v ňom pol dňa. Historické domčeky, áno základ skanzenu, ale tu bolo množstvo stánkov s výrobkami, ktorých výrobu som si mohla vyskúšať. S otvorenými ústami som pozerala na tkanie kobercov, nevedela som sa vynadívať. Viete, bol to taký pohľad, že pozeráte na jeden bod a nechcete z neho pustiť zrak. Hneď na začiatku som vošla do bývalej učebne P. O. Hviezdoslava, potom prichádzali domy ľudí rôznych vrstiev. Celým skanzenom preteká potôčik, riadne ľadový, ale počasie bolo horúce a kúsok ochladenia na nohy nezaškodilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Blízko obce Zuberec sa nachádza lanovka, ktorá vás vyvezie hore na Roháče alebo si jednoducho môžete urobiť túru. My sme sa vyviezli s lanovkou a spustili sa dole na vlastných.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Čas obeda sme strávili na kolibe s domácimi haluškami. Vyskúšali sme ich mnoho. Práve prebiehala súťaž vo varení halušiek. Brucho som nemala plné len z halušiek , ale aj zo smiechu. Ako hosť celú akciu sprevádzala skupina Drišľak.

Orava je naozaj miesto plné atrakcií pre rôznu vekovú kategóriu a ľudí s rôznymi záujmami. Tak šup sa tam! 

Obrázok blogu
Bianka Vašenková

Bianka Vašenková

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dievča z východného Slovenska , ktoré rado objavuje zákutia jeho domoviny. V prvom rade chcem dokázať , že aj na Slovensku je krásne a v druhom rade chcem sama pre seba pochopiť , kde vlastne žijem . Pochopiť históriu národa , tradície a zvyky. Najnovším trendom u mňa , je objavovanie hradov , hradieb a zámkov. I keď v našom kraji sa objavujú hlavne zrúcaniny takýchto miest , ale aj tie majú svoje čaro. A prečo som tu? ... Chcem aj Vám podsunúť nejaké informácie o zákutiach Slovenska , prípadne tip na menší výlet :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu