reklama

Pod lampou je najväčšia tma

Poznáte ten pocit, keď vás niečo poriadne nadchne a chcete sa dostať danej veci až do hĺbky. Keď sa vzdialená krajina alebo miesto stane jedným z vašich snov a história na internete vyzerá ako obohratá platňa?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Neuvedomujúc si, že miesto, ktorým sa chce človek aspoň kúsok dotknúť histórie je tak blízko. Nie nadarmo sa hovorí " Pod lampou je najväčšia tma!"

Prvá písomná zmienka o dedine Skároš bola v roku 1270 (Skarus), patrila Mikulášovi z rodu Abu. Prekvapenie sa nachádza na konci dediny, vo forme prírodného múzea zbraní z II. svetovej vojny. Myslím, že nie som jediná koho uchvátili dejiny II. svetovej vojny. Birkenau v Osvienčime, Treblinka, Terezín -najznámejšie koncentračné tábory. Denník Anny Frankovej - najznámejší denník. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Životné príbehy ľudí z druhej svetovej vojny ma stále dojímali, ale aj poriadne zaujímali. Avšak minule, keď som čítala jeden časopis, kde bol článok o prvom vzniku chemických zbraní ( 1918) , v prvej svetovej vojne, za čo pán Haber dostal Nobelovú cenu , som si povedala " Prečo som sa nikdy nezaujímala, akými zbraňami nevinní ľudia prišli o životy?" A tak som hľadala a hľadala od Pearl Harbord a vyhladzovacích koncentračných táborov som došla až na miesto , ktoré je odo mňa vzdialené pár kilometrov. 

Obrázok blogu

Dedina Skároš a prírodné múzeum II. sv. vojny dnes slúži, cez deň, ako park na prechádzky alebo len tak na posed a v noci, ako miesto pre tie najlepšie "žúrky". Samotná dedina ho využíva pri rôznych príležitostiach. Najznámejšou, sú samozrejme Dní obce. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na konci, dnes už parku, je pódium spolu s lavicami, kde sa konajú už spomínané atrakcie. Pekné prostredie. Z praktického hľadiska aj poriadne praktické. Rodičia a starí rodičia si môžu kľudne vypočuť program a porozprávať sa so známymi bez prerušovanie detského hlásku a naopak deti sa môžu kľudne zahrať na samotných vojakov, možno aj Tarzanov, bez toho, aby im chýbala malá chvíľka pri Xboxe. 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ja som tam zašla, nie kvôli programu ale len tak. Dobre som urobila. Miesto síce vyzerá opustenejšie, ale ten pokoj ktorý som tam našla absolútne nezodpovedá tematika, ktorá by mala vládnuť. Uvidela som zbrane, ktoré zničili množstvo ľudských životov, čo bolo hlavnou myšlienkou môjho príchodu na miesto. Okrem zbraní ihneď na úvod návštevníkov privíta pamätník v " gigantickej " veľkosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dedina Skároš pribudla na môj zoznam miest, kde sa vo voľných chvíľach budem vracať.

Bianka Vašenková

Bianka Vašenková

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dievča z východného Slovenska , ktoré rado objavuje zákutia jeho domoviny. V prvom rade chcem dokázať , že aj na Slovensku je krásne a v druhom rade chcem sama pre seba pochopiť , kde vlastne žijem . Pochopiť históriu národa , tradície a zvyky. Najnovším trendom u mňa , je objavovanie hradov , hradieb a zámkov. I keď v našom kraji sa objavujú hlavne zrúcaniny takýchto miest , ale aj tie majú svoje čaro. A prečo som tu? ... Chcem aj Vám podsunúť nejaké informácie o zákutiach Slovenska , prípadne tip na menší výlet :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu